Re: windows 10 thuis netwerk vraag.

Kees Reijman

Hoi Artin,

Er is vooruitgang. De twee desktop computers kunnen elkaar zien. 1 van de desktops kan de laptop zien. Nu nog even verder knobbelen.

Op 24-9-2016 om 15:31 schreef Artin Dekker:

Even voor de duidelijkheid, de computer die jullie niet kunnen benaderen staat dus niet in deze pc onder netwerk locaties? Wat hebben jullie verder al geprobeerd? Hebben jullie bijvoorbeeld al de probleem oplosser voor thuisgroepen uitgevoerd? Ik heb het zelf net even getest met twee Windows 10 laptops, en toen kwam ik er via de probleemoplosser achter dat op een van die laptops het netwerk ingesteld stond als openbaar. Toen ik dat had opgelost werkte alles naar behoren.

Beheerder win10-nl mailgroep
https://win10-nl.groups.io/g/algemeen

Op 23-9-2016 om 17:02 schreef Kees Reijman:
Hoi mensen,

Wij hebben hier een thuis netwekrje met twee desktop computers en 1 laptop. Nu hebben we wat problemen deze computers via het thuisnetwerk contact met elkaar te laten maken. Uiteindelijk is het gelukt om 1 desktop computer toegankelijk te maken voor de ander maar omgekeerd wil maar niet lukken. Heeft er iemand tips?