Re: Narrator of verteller onder Windows10

Bij mij als Nederlandse gebruiker werken Frank en Bart inderdaad nog, maar ik ben nu een update aan het installeren, dus  ik ben benieuwd of ze straks nog steeds werken. Ik denk dat ik ook maar eens ga informeren in de Engelstalige Windows 10 Screen Reader Users mailgroep of er internationaal meer mensen zijn die hier last van hebben.

Op 11-6-2018 om 21:56 schreef Herman Jennen:

Dag Anny, Luc en anderen,

Ik heb de procedure uitgevoerd waarbij de Hanna stem wordt geïnstalleerd.

Nu start de verteller weer normaal via de CTRL+Wintoets+Enter en stoppen ook natuurlijk. En er is weer een werkende verteller….

Maar met Hanna zijn we wel in de prehistorie van de TTS stemmen beland.

En zoals Luc ervoer via zijn telefoontje met Microsoft, zou die Frank en Bart blijkbaar niet meer kunnen in het Nederlands. Dat is dus met zeven mijlslaarzen terug in het verleden. En neen, die procedure die MS beschrijft om een TTS stem binnen te halen via taalinstellingen klopt ook al niet meer.

Het valt me wel op dat een aantal Belgische Win10 gebruikers al de dupe van het gebeuren zijn en dat de Nederlandse lezers hier over het algemeen nog kunnen werken met Frank of zijn er toch die dat ook niet meer kunnen?

Ik stel me nog twee vragen.

Zijn die Frank en Bart TTS stemmen ergens apart te downloaden?

En indien ja, zijn ze dan te installeren en werken ze dan onder dat speech platform dat via Hanna wordt geïnstalleerd?

Groetjes en tot in betere tijden,

Herman.