Re: Station scannen op fouten.

Kees Reijman

Beste,

Dit aloude dos commando werkt kennelijk nog steeds. Wel raar dat ik op een moderne Windows machine me tot dergelijke commando's moet wenden. Ik kreeg onderstaande output dus het zal wel in orde zijn. Waarom ik dan die foutmelding kreeg gisteren is mij niet geheel duidelijk.

chkdsk i:
The type of the file system is FAT32.
Volume MUZIEK created 4-5-2017 12:34
Volume Serial Number is 907D-0D44
Windows is verifying files and folders...
File and folder verification is complete.

Windows has scanned the file system and found no problems.
No further action is required.
   30.702.160 KB total disk space.
           16 KB in 1 hidden files.
           16 KB in 1 folders.
      264.016 KB in 48 files.
   30.438.080 KB are available.

       16.384 bytes in each allocation unit.
    1.918.885 total allocation units on disk.
    1.902.380 allocation units available on disk.

http://www.blindofslechtziend.nl/
Verstuurd met The Bat! E-Mail Cliënt by Ritlabs, SRL

maandag 8 oktober 2018, 12:30:00, schreef u:

Hoi Kees,
Werkt onderstaande?
Typ: Start, Uitvoeren (of typ in de zoekbalk): cmd Er komt een command-promt, typ daar in: chkdsk [schijf letter van usb-drive]

Met vriendelijke groet,
Peter Hoogakker

Met vriendelijke groet,
Peter Hoogakker

Op 8 okt. 2018 om 09:00 heeft Kees Reijman <
kees_reijman_mailgroepen@...> het volgende geschreven:

Hoi Kim,

Dat is dus gewoon het context menu waarover je het hebt. Als ik dit doe kom ik inderdaad scannen tegen maar dan wel scannen op virussen. Dat is niet hetzelfde.

http://www.blindofslechtziend.nl/
Verstuurd met The Bat! E-Mail Cliënt by Ritlabs, SRL

maandag 8 oktober 2018, 00:11:09, schreef u:

Beste Kees,

Als ik naar deze pc ga en op de naam van het station ga staan, in dit geval de stick, geef ik shift f10. In dat lijstje dat dan verschijnt staat de optie scannen.
Hopelijk helpt dit.

Groetjes, Kim

Op het moment dat ik een USB stick in mijn pc steek krijg ik de melding dat ik deze moet scannen op fouten. Ik kan een dergelijke optie niet vinden in Windows 10. Ik weet wel dat die er in Windows 7 was maar ik heb hem tot nog toe niet nodig gehad in Windows 10.