Windows 10 geluid opnemen

Herman Jennen

Beste,

Een eenvoudig klusje is hier toch iets lastiger dan ik dacht.

Ik zou graag het geluid van windows 10 opnemen met een programmaatje en dat in mp3. Dat mp3 is nog niet zo belangrijk, want een geluidsbestand kan geconverteerd worden. Met geluid bedoel ik alle geluid dat de laptop produceert en hetgeen ik via mijn oortjes of de luidsprekers hoor.

In Win10 heb je de VoiceRecorder van microsoft die de vroegere geluidsrecorder vervangt, maar die neemt blijkbaar alleen de stem via de ingebouwde microfoon op.

Verder heb je nog SoundTab maar die krijg ik niet aan het opnemen. Na start recording en dan stop recording is er niets te vinden . Hier zoek ik nog eventjes verder naar het hoe en warom.

Heeft er iemand van jullie een idee met welk gratis programmmaatje je eenvoudig het door de pc geproduceerde geluid zonder meer kan opnemen. Bvb. Je beluistert een fragment via internet of Jaws babbelt of er speelt een DVD of een radioprogramma loopt of eender welk geluid en wil dit gelijktijdig opnemen

Misschien iemand een idee?

Met vriendelijke groeten,