Re: Installatie van VLC

Hoi Herman,

Er is een versie die je kunt installeren. Deze is te downloaden via https://get.videolan.org/vlc/3.0.6/win32/vlc-3.0.6-win32.exe.

Op 15-2-2019 om 17:18 schreef Herman Jennen:

Beste,

Vandaag installeerde, of probeerde ik dit toch, VLC media speler.

Het betreft versie VLC-3.0.6-win32

Deze had ik een weekje geleden van de VLC site gedownload als een zip bestand. Na uitpakken had ik een map met onderliggende mappen en in die hoofdmap ook onder andere het bestand VLC dat als toepassing staat aangegeven.

Ik dubbeltik erop en in plaats van een installatie start VLC direct op. Blijkbaar is VLC een standalone applicatie.

Daardoor komt er ook geen verwijzing in het contextmenu. Zo kan ik ook niet op een mp3 gaan staan en met de contexttoets kiezen om dit mp3tje door VLC te laten afspelen. Moet ik nu steeds via het bestandsmenu van VLC gaan of is er een andere werkwijze.

Heb ik eigenlijk de goede versie of is er een te installeren versie voor windows?

Met vriendelijke groeten,