Re: Win10 installeren lukt helaas niet!

NVDA staat niet standaard op de dvd die je van uit de media creation tool kunt maken, volgens mij staat op die dvd niet eens een programs map.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl

Op 13-7-2016 om 14:37 schreef Bruno forums:

Dag Martin en anderen,

Ben er net nog eens even verder naar gaan kijken en kom tot een heel merkwaardige constatering. Een paar weken geleden heb ik een DVD’tje gebrand naar mijn vaste overtuiging vanuit het Windows upgradeprogramma dat ik rechtstreeks bij Microsoft had gedownload. Vanmiddag ook nog even een DVD’tje gebrand vanuit de installatie met NVDA die ik inmiddels ook binnen heb, maar als ik die DVD’s vergelijk kom ik tot de conclusie dat die hetzelfde lijken……. op beide staat in Programs een NVDA-directory. Omdat ik ze niet goed gemarkeerd heb en nu dus niet meer zeker weet welke DVD welke ook alweer was ben ik benieuwd wat er gebeurt als ik ze in mijn PC ga stoppen en hem van DVD laat opstarten. Dat lukt nu even niet direct want ik doe dat toch liever met een paar oogjes bij de hand, al was het alleen al voor het bootmenu. Zou er een verschil moeten zijn?

Groeten,
Bruno.

Op 13 jul. 2016, om 13:42 heeft Artin Dekker <artindekker@mail.com> het volgende geschreven:

Is goed. Nogmaals veel succes dan.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl

Op 13-7-2016 om 13:23 schreef Bruno forums:
Nee Martin, zover was ik nog niet gekomen. Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten,
Bruno.

Op 13 jul. 2016, om 11:14 heeft Artin Dekker <artindekker@mail.com> het volgende geschreven:

Is de installatie inmiddels gelukt?

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl

Op 10-7-2016 om 10:09 schreef Artin Dekker:
Veel succes.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl

Op 9-7-2016 om 17:01 schreef Bruno forums:
Hoi Martin en anderen,

Inmiddels ProduKey opgehaald en geïnstalleerd op zowel de Win7- als de inmiddels geüpgraded Win10-computer. Op de Win10-computer heb ik 2 product keys, namelijk:
de Windows (BIOS OEM Key) en de Windows 10 Home key. Op de Win7-computer heb ik uitsluitend de indows 7 Home Premium key. En nou maar hopen dat die door win10 geaccepteerd wordt! Ik ga het proberen.

Groeten,
Bruno.

Op 2 jul. 2016, om 16:55 heeft Bruno forums <bruno-forumberichten@marga-bruno.nl> het volgende geschreven:

OK Martin, zo komen we langzaam maar zeker toch waar we zijn willen!

Op 2 jul. 2016, om 16:50 heeft Artin Dekker <artindekker@mail.com> het volgende geschreven:

Je product code kun je achterhalen met ProduKey. Dit programma kun je downloaden via http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl

Op 2-7-2016 om 16:44 schreef Bruno forums:
Dag Martin en anderen,

Dat registratienummer is dus en beetje mijn probleem…….. Ik heb een HP-pc met een voorginstalleerde OEM-versie van Win7 en zover ik weet heb ik daar nooit een registratienummer hoeven in te vullen. De hamvraag is en blijft dus: hoe kom ik achter dat nummer?

Toch bedankt voor je moeite natuurlijk.

Groeten,
Bruno.

Op 2 jul. 2016, om 09:21 heeft Artin Dekker <artindekker@mail.com> het volgende geschreven:

Op https://www.schoonepc.nl/windows10/gratis_update_naar_windows_10.html staat dat je buiten Windows om kunt upgraden via een installatie medium. Wel moet je dan zorgen dat je de licentie van Windows 7 hebt, als die tijdens de Windows 10 installatie niet automatisch een licentie herkent moet je die van Windows 7 invoeren. Als deze licentie ook niet wordt herkent moet je Windows 7 weer installeren, het is dus handig om ook te zorgen voor een Windows 7 installatie medium. Ik heb deze informatie uit het bovenstaande artikel, ik heb zelf geen ervaring met een schone installatie op een pc met Windows 7.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl

Op 1-7-2016 om 23:18 schreef Artin Dekker:
Deze keuze krijg je inderdaad pas later. Ik zal morgen nog wat meer informatie zoeken.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl

Op 1-7-2016 om 15:54 schreef Bruno forums:
Dag Martien en anderen,

Nee hoor, de optie installeren zonder behoud van gegevens heb ik niet! In de Windows Media creation Tool heb ik twee keuzes: Deze pc nu bijwerken of media voor een andere pc maken. Mogelijk dat die keuze waar jij het over hebt later in het proces nog langs komt, maar daar komt mijn pc dus niet meer aan toe!

Groeten,
Bruno.

Op 1 jul. 2016, om 14:58 heeft Bruno forums <bruno-forumberichten@marga-bruno.nl> het volgende geschreven:

Dag Martin,

Nee, heb ik niet geprobeerd en ik herinner me ook niet die optie te hebben zien langskomen, maar dat kan aan mij liggen!

Overigens verwacht ik dat ook dit niet echt gaat werken, ook dan zal hij namelijk toch eerst die updates proberen binnen te halen alvorens de oude Windows te overschrijven lijkt me. Enfin, ik zal hem nog eens opstarten om dat zeker te weten te komen.

Overigens blijft de pc ook weer hangen na het afsluiten van de upgradeprocedure, dan komt er een melding dat er eerst netjes wordt opgeruimd en dat een en ander een paar minuten kan duren……. maar ik kan wachten tot ik een ons weeg…… ook daar hangt hij!

Groeten,
Bruno.

Op 1 jul. 2016, om 14:41 heeft Artin Dekker <artindekker@mail.com> het volgende geschreven:

Heb je ook geprobeerd te upgraden zonder behoud van gegevens? Dit kun je geloof ik ook ergens aangeven als je de pc bijwerkt via de media creation tool.

Beheerder win10-nl

https://groups.io/g/win10-nl

Op 1-7-2016 om 11:45 schreef Bruno forums:
Goedemorgen,

Ik heb verschillende pogingen gedaan Win10 op een wat oudere Win7-pc te installeren, echter zonder succes. Ik gebruik de Windows Mediacreator van de website van Microsoft. Windows wordt gedownload, er wordt media gecreëerd,vervolgens wordt de eerste setup afgesloten en een tweede setup gestart…….. die gaat zoeken naar updates, en daar houdt alles op! Ik heb de pc sinds gisteren ruim 12 uur laten aanstaan…… er gebeurt echter gewoon niets meer! Ik vrees dus dat een schone installatie het enige is wat nog zou kunnen lukken. Ik heb inmiddels zo’n dvd vanuit de mediacreator gemaakt en ik heb ook de bestanden met NVDA, dus daar kan ik ook nog een dvd van maken. `ik begrijp uit eerdere berichten in forums dat het wel mogelijk zou moeten zijn Win10 schoon te installeren, daarvoor heb je echter een registratiecode nodig. Hoe tover ik die tevoorschijn?

Dank voor jullie hulp.

Groeten,
Bruno.