Van: algemeen@win10-nl.groups.io <algemeen@win10-nl.groups.io> Namens Henk Abma
Verzonden: zaterdag 13 juli 2019 13:20
Aan: algemeen@win10-nl.groups.io
Onderwerp: win10-nl = is er iets te doen aan de ontoegankelijke Realtec pop-up?

Hoi,

Ik denk dat deze vraag al eens is gesteld, maar ik kan het antwoord niet meer vinden.
Als ik op mijn PC een audio plug aansluit, b.v. een koptelefoon of microfoon, dan komt er een pop-up van realtec die vraagt hoe de zojuist aangesloten stekker moet worden geïnterpreteerd. Voor zover ik kan zien zijn de keuzes hier met verteller of NVDA niet toegankelijk. Bovendien, als ik een koptelefoon aansluit, heb ik op dat moment geen spraak.
De noodoplossing is nu de PC opnieuw starten en het systeem zelf laten uitzoeken waar de stekkertjes voor zijn.

Alvast bedankt.

Met vr. groeten,

Henk.