Re: Nieuwe Edge

Kees Reijman

Hoi Artin,

Dan wordt Microsoft Edge Canari gestart. Dat is een geheel ander programma en die heb ik al een poos in gebruik. Werkt prima.

https://www.blindofslechtziend.nl/
Verstuurd met The Bat! E-Mail Cliënt by Ritlabs, SRL

vrijdag 21 februari 2020, 05:24:19, schreef u:

Hoi Herman,
Volgens mij klopt dat, maar ik heb de oude Edge niet veel gebruikt en weet het dus niet zeker. Je kunt ook het Uitvoeren venster openen met Windows+R, daar msedge typen en op enter drukken. Als je de nieuwe Edge hebt wordt die geopend, als je de oude hebt krijg je een foutmelding. Over of je nu Edge moet downloaden, als je dat doet wordt de oude Edge dus vervangen. Als je Edge niet gebruikt maakt dat verder niet uit, maar gebruik je Edge wel dan is dat iets om rekening mee te houden. Verder moest je in het begin een instelling veranderen om te zorgen dat Edge goed werkte met je schermlezer. Ik weet niet zeker hoe dit nu in Jaws is, in NVDA is het probleem grotendeels opgelost. Het enige in NVDA is dat als je die instelling niet hebt veranderd, en je activeert een optie in het context menu van edge, bijvoorbeeld koppeling kopiëren, dan loopt NVDA vast. Als je problemen hebt met Jaws en de nieuwe Edge dan kan ik je instructies geven over het veranderen van deze instelling. Daarna moet alles zonder problemen werken.
Op 20-2-2020 om 22:27 schreef Herman Jennen via Groups.Io:
Dag,

Weet er iemand hoe je kan zien in Win10 of je reeds de nieuwe Edge browser actief hebt?
Ik werk met Win10 versie 1909 en Jaws2020.
Als je googled, dan lees je dat je moet kijken bij de tab instellingen en meer en daar weer bij instellingen en dan verder gaan tot ‘over Edge’ of zoiets. Echter dat laatste zou enkel in die nieuwste browser te vinden zijn. Dat ‘over Edge’ vind ik in de Edge versie bij mij nergens terug en zou in de oudere versie niet staan. Klopt dit?
En is het aangeraden om nu die nieuwe Edge te downloaden bij microsoft of beter wachten tot hij automatisch aangeboden wordt?

Met vriendelijke groeten,