Re: Stem opname in Win10

Henk Abma

Hallo Herman,

Iets met de sample frequentie van je geluidskaart.

Deze staat blijkbaar ingewsteld op 96 khz, maar de encoder zet vervolgens 48 khz in het m4a bestand.

Nu lijkt mij 96 khz ook wat over de top voor vergaderingen in het algemeen en deze microfoon in het bijzonder.

Bijgaande link geeft het bestand zoals het bedoeld is, dus waarbij ik eerst de sample frequentie weer op 96 khz heb gezet, en daarna geencodeerd als mp3.

Dus aan de invoerkant de sample frequentie op 48 khz zetten, zou dit probleem moeten oplossen.

https://www.dropbox.com/s/j6m27gceg3w0ux7/Herman.mp3?dl=0

Met vr. groeten,

Henk.