Re: Stem opname in Win10

Herman Jennen

Dag Henk,

Bedankt voor je interessante uitleg en het omzetten naar een normaal geluid van het meegestuurde voorbeeld. Hoe je het hebt gedaan en met welk programma is niet mijn dagelijkse bezigheid. Mocht je me daar iets over kunnen zeggen zonder te ver te moeten gaan, altijd welkom.

Maar ik zou natuurlijk indien mogelijk dit probleem hier op mijn laptop opgelost willen krijgen.

Dit probleem stelt zich dus nu overal waar ik de microfoon gebruik en dat is eigenlijk momenteel op twee plaatsen. Alles via browsers voor video conferencing en in dit geval ook met de voicerecorder.

Het heeft goed gewerkt tot ergens einde 2019. En ik vermoed dat ik door een externe usb geluidskaart te gebruiken zonder daar echter software bij geïnstalleerd te hebben, iets door gewijzigd moet hebben. Het is maar een vermoeden. Want met die usb kaart kon ik mijn muziek (pc geluid) bekabeld naar mijn versterker sturen en via de interne geluidskaart Jaws op mijn luidsprekers of oortjes gebruiken. Maar dit ging over de output van mp3’s op mijn laptop en daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Hier gaat het nu wel om de input via de ingebouwde microfoon.

Heb je wellicht een aanwijzing hoe en waar ik die input sample frequentie voor de microfoon zou kunnen aanpassen naar 48khz? Want daar ligt blijkbaar het probleem!

Ik veronderstel dat het niet de bedoeling is om de output te verhogen naar 96khz?

Met vriendelijke groeten,

Herman.