Win10 installeren lukt helaas niet!

Bruno forums

Goedemorgen,

Ik heb verschillende pogingen gedaan Win10 op een wat oudere Win7-pc te installeren, echter zonder succes. Ik gebruik de Windows Mediacreator van de website van Microsoft. Windows wordt gedownload, er wordt media gecreëerd,vervolgens wordt de eerste setup afgesloten en een tweede setup gestart…….. die gaat zoeken naar updates, en daar houdt alles op! Ik heb de pc sinds gisteren ruim 12 uur laten aanstaan…… er gebeurt echter gewoon niets meer! Ik vrees dus dat een schone installatie het enige is wat nog zou kunnen lukken. Ik heb inmiddels zo’n dvd vanuit de mediacreator gemaakt en ik heb ook de bestanden met NVDA, dus daar kan ik ook nog een dvd van maken. `ik begrijp uit eerdere berichten in forums dat het wel mogelijk zou moeten zijn Win10 schoon te installeren, daarvoor heb je echter een registratiecode nodig. Hoe tover ik die tevoorschijn?

Dank voor jullie hulp.

Groeten,
Bruno.

Heb je ook geprobeerd te upgraden zonder behoud van gegevens? Dit kun je geloof ik ook ergens aangeven als je de pc bijwerkt via de media creation tool.

Beheerder win10-nl

https://groups.io/g/win10-nl

Op 1-7-2016 om 11:45 schreef Bruno forums:

[...]

Dag Martin,

Nee, heb ik niet geprobeerd en ik herinner me ook niet die optie te hebben zien langskomen, maar dat kan aan mij liggen!

Overigens verwacht ik dat ook dit niet echt gaat werken, ook dan zal hij namelijk toch eerst die updates proberen binnen te halen alvorens de oude Windows te overschrijven lijkt me. Enfin, ik zal hem nog eens opstarten om dat zeker te weten te komen.

Overigens blijft de pc ook weer hangen na het afsluiten van de upgradeprocedure, dan komt er een melding dat er eerst netjes wordt opgeruimd en dat een en ander een paar minuten kan duren……. maar ik kan wachten tot ik een ons weeg…… ook daar hangt hij!

Groeten,
Bruno.

Op 1 jul. 2016, om 14:41 heeft Artin Dekker <artindekker@mail.com> het volgende geschreven:

[...]

Dag Martien en anderen,

Nee hoor, de optie installeren zonder behoud van gegevens heb ik niet! In de Windows Media creation Tool heb ik twee keuzes: Deze pc nu bijwerken of media voor een andere pc maken. Mogelijk dat die keuze waar jij het over hebt later in het proces nog langs komt, maar daar komt mijn pc dus niet meer aan toe!

Groeten,
Bruno.

Op 1 jul. 2016, om 14:58 heeft Bruno forums <bruno-forumberichten@marga-bruno.nl> het volgende geschreven:

[...]

Deze keuze krijg je inderdaad pas later. Ik zal morgen nog wat meer informatie zoeken.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl

Op 1-7-2016 om 15:54 schreef Bruno forums:

[...]

Op https://www.schoonepc.nl/windows10/gratis_update_naar_windows_10.html staat dat je buiten Windows om kunt upgraden via een installatie medium. Wel moet je dan zorgen dat je de licentie van Windows 7 hebt, als die tijdens de Windows 10 installatie niet automatisch een licentie herkent moet je die van Windows 7 invoeren. Als deze licentie ook niet wordt herkent moet je Windows 7 weer installeren, het is dus handig om ook te zorgen voor een Windows 7 installatie medium. Ik heb deze informatie uit het bovenstaande artikel, ik heb zelf geen ervaring met een schone installatie op een pc met Windows 7.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl

Op 1-7-2016 om 23:18 schreef Artin Dekker:

[...]

Dag Martin en anderen,

Dat registratienummer is dus en beetje mijn probleem…….. Ik heb een HP-pc met een voorginstalleerde OEM-versie van Win7 en zover ik weet heb ik daar nooit een registratienummer hoeven in te vullen. De hamvraag is en blijft dus: hoe kom ik achter dat nummer?

Toch bedankt voor je moeite natuurlijk.

Groeten,
Bruno.

Op 2 jul. 2016, om 09:21 heeft Artin Dekker <artindekker@mail.com> het volgende geschreven:

[...]

Je product code kun je achterhalen met ProduKey. Dit programma kun je downloaden via http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl

Op 2-7-2016 om 16:44 schreef Bruno forums:

[...]

OK Martin, zo komen we langzaam maar zeker toch waar we zijn willen!

Op 2 jul. 2016, om 16:50 heeft Artin Dekker <artindekker@mail.com> het volgende geschreven:

[...]

Kees Reijman

Ook ik heb al een keer of 5 6 geprobeerd om windows 10 te installeren. Alles gaat goed tot het kopiëren van de drivers klaar is en deze geïnstalleerd worden. dan gebeurd er een poos niks en krijg ik een melding in de trant dat de oude windows herstld worden.

Kees Reijman
http://www.blindofslechtziend.nl

Verstuurd vanaf mijn IPad

[...]

Wat je kunt proberen is om hardware die je niet nodig hebt tijdens de installatie zoals bijvoorbeeld printers, tijdelijk los te koppelen tot de installatie is voltooid.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl

Op 4-7-2016 om 18:22 schreef Kees Mobiel:

[...]

Ja dat lijkt mij een bruikbare tippp. Komende dagen zal er wel niks van komen. Ik maak dan eerst een image met snapchot. Gooi een aantal programma's eraf die Windows 10 niet lust waaronder Jaws 14 en dan probeer ik het weer. Men moet er wel een hele dag voor uit kunnen trekken.

Op 4 jul. 2016 om 19:56 heeft Artin Dekker <artindekker@mail.com> het volgende geschreven:

[...]

Dag Kees,

Het is sowieso handig om even dat opschoningsprogrammatje van Freedom te draaien voordat je begint denk ik. Ik zag ook nog een stuk of wat oude runtimeversies van JAWS verdwijnen die het officieel verwijderingsprogramma gewoon blijkt te laten staan!

Groeten,
Bruno.

Op 5 jul. 2016, om 20:33 heeft Kees Mobiel <kees_reijman@icloud.com> het volgende geschreven:

[...]

Ik was van plan Jaws 14 handmatig te verwijderen wat heel simpel is maar van een speciaal tooltje heb ik nog niet eerder gehoord. Wat is dat voor iets? Hoe heet het en waar vind ik het?

Op 5 jul. 2016 om 20:37 heeft Bruno forums <bruno-forumberichten@marga-bruno.nl> het volgende geschreven:

[...]

Dat heeft Raymond een aantal dagen geleden mede naar aanleiding van vragen van mijn kant nog eens uitgebreid uitgelegd. Ik hoop dat je het daar nog terug kunt vinden.

Groeten,
Bruno.

Op 5 jul. 2016, om 20:42 heeft Kees Mobiel <kees_reijman@icloud.com> het volgende geschreven:

[...]

Ik heb dat bericht nog even voor je opgezocht. De tekst luidt:
Dag Bruno,

Bijgaand een tweetal documenten die op onze website sttaan. Een FAQ en een
stappen plan.
In de informatie staat ook een link om een tooltje te downloaden waarmee je
niet compatiebele software van Freedom kunt verwijderen.

Mvg. Raymond

Op 5 jul. 2016, om 20:44 heeft Bruno forums <bruno-forumberichten@marga-bruno.nl> het volgende geschreven:

[...]

Hallo Artin,

Denk je niet dat alleen uitzetten voldoende is? Dat loskoppelen is een heel gedoe.

kees.reijman.mailgroepen@...
http://www.blindofslechtziend.nl/
Verstuurd met The Bat! Home Edition Versie 7.1.18 (64-bit)

C. Reijman aanvaardt geen aansprakelijkheid voor onvolledigheid van, onjuistheden in en het verkeerd gebruik van e-mail. De met dit bericht verzonden informatie is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde en andere geautoriseerde ontvangers. Behoudens toestemming is het gebruik, de openbaarmaking of het verstrekken van deze informatie aan derden niet toegestaan.

bruno-forumberichten@...> het volgende geschreven:

artindekker@...> het volgende geschreven:

>>> https://groups.io/g/win10-nl

Kees Reijman

Hallo Bruno,

Ik heb het gevonden en ook de mail met bijlagen. Bedankt voor deze tip.

kees.reijman.mailgroepen@...

kees_reijman@...> het volgende geschreven:

> Ik was van plan Jaws 14 handmatig te verwijderen wat heel simpel is maar van een speciaal tooltje heb ik nog niet eerder gehoord. Wat is dat voor iets? Hoe heet het en waar vind ik het?

> [...]

Kees Reijman

Hallo Bruno,

De bijlagen zaten niet in het doorgestuurde mailtje maar dat is niet erg daar ik die al gevonden had.

kees.reijman.mailgroepen@...

dinsdag 5 juli 2016, 20:54:35, schreef u:

> [...]

> Dat heeft Raymond een aantal dagen geleden mede naar aanleiding van vragen van mijn kant nog eens uitgebreid uitgelegd. Ik hoop dat je het daar nog terug kunt vinden.

Ik denk dat je het eerst wel kunt proberen om hem alleen uit te zetten, als het dan ook niet lukt kun je altijd nog besluiten om hem alsnog los te koppelen.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl