/InlogschermWindows 10.

Kees Reijman

Wie weet of het mogelijk is om het inlogscherm van Windows 10 uit te schakelen zodat ik niet bij het opstarten in hoef te loggen?

Kees Reijman
http://www.blindofslechtziend.nl

Verstuurd vanaf mijn IPad

Bruno forums

Dag Kees,

In vroegere Windowsversies was het inderdaad zo dat als je slechts 1 gebruiker op je pc had je niet hoefde in te loggen. Is dat in Win10 niet meer zo dan? Misschien niet zo handig, maar zeker als je een Microsoft-account hebt ontkom je niet meer aan inloggen verwacht ik.

Groeten,
Bruno.

Op 4 aug. 2016, om 15:55 heeft Kees Mobiel <kees_reijman@icloud.com> het volgende geschreven:

[...]

Ik heb even gezocht, en op http://computertotaal.nl/pc/inloggen-op-windows-10-zonder-wachtwoord-67676 staat in drie stappen hoe je dit kunt doen. De instellingen die je in stap 1moet openen kun je het snelst bereiken via de sneltoets Windows+I, en energie beheer die je nodig hebt in stap drie door op Windows+X te drukken, en in het menu dat dan verschijnt voor energie beheer te kiezen.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl

Op 4-8-2016 om 15:55 schreef Kees Mobiel:

[...]

Ik ga daar zo snel mogelijk eens kijken.

Op 4-8-2016 om 16:08 schreef Artin Dekker:

[...]

Wat heeft een microsoft account ermee te maken Bruno? Ik heb er trouwens geen.

Op 4 aug. 2016 om 16:01 heeft Bruno forums <bruno-forumberichten@marga-bruno.nl> het volgende geschreven:

[...]

Een Microsoft-account heeft MS de eerste gebruikers van Win8 min of meer opgedrongen. Pas in latere instantie heeft men het voorkomen van het aanmaken ervan wat vereenvoudigd. Zo heeft Marga er bijvoorbeeld wel een en ik inderdaad ook nog steeds niet. Hoe dan ook………. je hebt er in ieder geval een nodig als je bij wilt blijven, bijvoorbeeld bij het gebruik van Office 365. Het heeft ook wel wat voordelen zoals het delen van bestanden, maar de tegenstanders zullen zeggen dat dat natuurlijk net zo goed kan via media als Dropbox!

Groeten,
Bruno.

Op 5 aug. 2016, om 09:29 heeft Kees Mobiel <kees_reijman@icloud.com> het volgende geschreven:

[...]

Het grootste voordeel van een Microsoft account is dat je apps kunt downloaden in de Store.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl

Op 5-8-2016 om 10:09 schreef Bruno forums:

[...]

Het is gelukt. inloggen is nieer nodig. nog bedankt.

Op 4 aug. 2016 om 16:08 heeft Artin Dekker <artindekker@mail.com> het volgende geschreven:

[...]

Ik ga op mijn nieuwe pc waarschijnlijk helemaal geen microsoft office meer zetten. Met open office kan ik alles doen wat nodig is.

Op 5 aug. 2016 om 10:09 heeft Bruno forums <bruno-forumberichten@marga-bruno.nl> het volgende geschreven:

[...]

Dat kan een reden zijn er eens naar te kijken. Nu heb ik er nog geen behoefte aan.

Op 5 aug. 2016 om 10:40 heeft Artin Dekker <artindekker@mail.com> het volgende geschreven:

[...]

Graag gedaan.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl

Op 5-8-2016 om 20:26 schreef Kees Mobiel:

[...]

Ik heb zelf wel een Microsoft account, maar ik gebruik de store eigenlijk ook bijna niet. Het gaat hier om de zogeheten universele apps, deze zijn vergelijkbaar met apps op smartphones en tablets. Zelf vind ik op een computer de klassieke programma's toch fijner werken. Verder kun je een Microsoft account ook later op elk moment aan je lokale account koppelen, dus als je Er nu nog geen nodig hebt is er geen reden om er eentje aan te maken.

Beheerder win10-nl
https://groups.io/g/win10-nl