Verte;;er

Wiel Vos

Beste…

Wie kan me zeggen hoe ik de Verteller kan gebruiken?

Ik wil gewoon dat hij uitspreekt wat ik typ en dat hij leest wat ik hem wil laten lezen.

Als ik hem opsart krijg ik heel veel te lezen en dat vind ik prima en dat wil ik ook zo houden.

Hoe raak ik uit deze schermen zodat ik hem gewoon kan gebruiken?

B.v.d.

Groeten Wiel

Henk Abma

Hallo Wiel,

Zodra verteller is gestart, werken al je windows commando’s weer. Dus met alt+tab ga je naar een ander openstaand programma, of met windows+d naar je bureaublad.

Met vr. groeten,

Henk.

[...]

Dag Henk,

Dank je wel.

Het werkt wel maar is volgens mij geen vervanger van een screenreader als Jaws etc.

Groeten Wiel

[...]

Dat denk ik ook niet, maar je kunt er prima mee werken als je ineens zonder screenreader blijkt te zitten. Verder hebben we in Nederland natuurlijk het voorrecht een dure screenreader vergoed te krijgen en overal snel internet.

Ik denk dat als ik geen andere opties had, ik een heel eind zou komen met alleen narrator.

Met vr. groeten,

Henk.

[...]

Gerrie Reijman

Goedemiddag,

Ik werk met Jaws 2018 en Windows 10. Ik heb 2 weken geleden een nieuwe schijf in mijn laptop gekregen. Sinsdien werkt thuisdeling niet goed meer. Ik kan wel in de computer van Kees, maar andersom kan niet. Ik heb netwerkdetectie en printerdeling wel aanstaan. We hebben ook dezelfde netwerk naam ingevoerd in: systeem, beveiliging, computernaam, lid van werkgroep.

Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik geen wachtword heb ingesteld? Ik kan niets meer bedenken. Weet iemand wat ik nog zou kunnen doen?

Met vriendelijke groet,

Gerrie Reijman

https://www.blindofslechtziend.nl/