Topics

Is dit de nieuwste versie?

Kees Reijman

Hoi ,

Mijn Windows heeft zojuist een update gehad. Nu vraag ik mij af of dit werkelijk de nieuwste versie is want ik heb de indruk dat mijn pc een beetje achter loopt met het ontvangen van updates.

Over Windows
Windows 10
Microsoft Windows
Versie 1903 (build van besturingssysteem 18362.720)
© 2019 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
Het besturingssysteem Windows 10 Home en de bijbehorende gebruikersinterface worden beschermd door handelsmerken en andere bestaande of aangevraagde rechten voor intellectueel eigendom in de Verenigde Staten en andere landen/regio's.
Het gebruiksrecht is onder de licentievoorwaarden voor Microsoft-software verleend aan:

https://www.blindofslechtziend.nl/
Verstuurd met The Bat! E-Mail Cliënt by Ritlabs, SRL

Sandra Van Vaerenbergh

Hoi Kees, Jij hebt nog 1903. Ondertussen is het al 1909. Al de rest is hetzelfde dan bij mij. Groetjes Sandra.

Op 13/03/2020 om 12:22 schreef Kees Reijman:

[...]

aad leeflang

hoi
ik heb dezelfde versie sinds gisteren.
dus ikneem ana dat het wel de nieuwste versie is.
aad
On Fri, 13 Mar 2020 12:22:20 +0100
"Kees Reijman" <kees_reijman_mailgroepen@...> wrote:

Is dit de nieuwste versie?
[...]

(c) 2019 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
[...]

Verstuurd met The Bat! E-Mail Cli&#235;nt by Ritlabs, SRL
--
aad leeflang <aad@...>

Wiel Vos

Hoi Kees

Mijn pc heeft gisteren ook een update gehad en ik zit nog op 719 als laatste drie cijfers. Die anderen zijn gleijk aan die van jou.

Groeten Wiel

[...]

Hoi Sandra,

Heel vreemd. Als de build van het besturingssysteem bij ons allebei 18362.720) is hoe kan het versie nummer dan verschillen?

vrijdag 13 maart 2020, 12:29:28, schreef u:

[...]

Hoi Kees, Ik heb nog eens gekeken bij mij is dit  18063. Groetjes sandra.

Op 13/03/2020 om 16:17 schreef Kees Reijman:

[...]

Henk Abma

Als ik mij goed herinner, is er hardware waarop de 1909 niet draait, daarom word je niet geupdate naar 1909, maar blijf je op 1903, of 1809 .

"MS does not offer upgrades where the PC is deemed incompatible"

Mijn HP laptop krijgt hem ook niet, terwijl hij op insider build fast ring staat.

Met vr. groeten,

Henk.

[...]

Hoi Henk,

Hoe kan ik dat vaststellen?

Mijn Levono is drie jaar oud.

Het zou te gek zijn dat dit niet meer……

Groeten Wiel

[...]

Herman Jennen

Dag Wiel,

Ga via het zoekveld naar ‘update’ en zoek daar naar nieuwe updates. Dan zie je wat je nog kan binnenhalen.

Wat Henk schrijft heb ik ook eens ergens gelezen, maar mijn HP van 3 jaar gaat nog vlot mee in de updates. En voor wie het nu precies wil weten….

Iedereen zou nu Win10 versie 1909 moeten hebben als zijn toestel het aankan.

Versie 2003 maw. 20 03 komt er de komende maanden aan.

Met vriendelijke groeten,

Herman.

[...]

Hoi Herman,

Ik zie helemaal nioets staan over nieuwe updates.. Dus ik neem aan dat alles binnen is.

Vriendelijke groeten,

[...]

Dat scheelt dan nog wel even. Loop ik toch niet achter.

vrijdag 13 maart 2020, 20:21:42, schreef u:

[...]

Maar dan snap ik dat 'build van besturingssysteem 18362.720)' niet helemaal. Dat is bij iedereen kennelijk hetzelfde.

vrijdag 13 maart 2020, 20:50:47, schreef u:

[...]

Hoi,

Sandra had toch bij nader inzien een 18363?

Ze zei 063, maar ik neem aan dat dat een typfout is.

Dus de 362 build nummers zijn windows 1903 en de 363 is 1909.

Mijn huidige versie is 19577.1000, maar dat is een preview van 2004.

[...]

Beste,

Waarom zo moeilijk?

Doe win+R

Tik winver in

En daar zie je een 4 cijferig getal dat het Win10 versie nummer is 1903 of 1909 of ouder 1803 of 1809 waar de eerste twee cijfers het jaartal en de twee volgende de maand weergeven.

Het 5cijferige getal daarna is het build nummer en kan geïnterpreteerd worden zoals Henk zegt.

Mvg,

Herman.

[...]

Ik zou geen andere manier weten om de versie van windows te achterhalen. Zo deed ik dat dus en zo kreeg ik de vermelde gegevens.

zaterdag 14 maart 2020, 11:08:00, schreef u:

[...]

Hoi Wiel,

Ik zit met hetzelfde. Mijn pc is pas 2 jaar oud.

vrijdag 13 maart 2020, 21:54:48, schreef u:

[...]

Rob van Vliet

Zie bijlage met twee manieren om he windows versie te bepalen.

Mvg, Rob van Vliet

[...]

Hoi Rob,

Dat is een goede maar voor de tweede optie is de kortste weg in het startmenu 'systeem informatie' intoetsen. Of alleen 'systeem' en dan met je cursor naar beneden gaan tot je bij systeem informatie bent.